Zonadvies

ZON EN GEZONDHEID

Was het in de vorige eeuwen voornaam als je bleek was, tegenwoordig staat een natuurlijke bruine lichaamskleur voor sportiviteit, aantrekkelijkheid en gezondheid.

De uiterlijke verschijning – de outfit – is voor steeds meer mensen het bewijs van persoonlijke levensstijl. Een aantrekkelijk gebruinde huid versterkt hiermee de aantrekkingskracht. De effecten van uv-stralen op lichaam en geest zijn medisch bewezen. Zo gaat het lichaam zelf vitamine D3 aanmaken in zon- of solariumlicht.

Vitamine D3 is een belangrijk hormoon voor de aanvoer van calcium naar de botten en voor bescherming tegen ontkalking en botbreuken. Aan dit “zonnehormoon” worden nog meer positieve verdiensten toegeschreven. Het stimuleert het immuunsysteem, verhoogt het fysieke prestatievermogen, verzwakt depressies en heeft een positieve uitwerking op het hart en de bloedsomloop. Ook huidziektes worden met groot succes door UV-licht genezen, o.a. acne, psoriasis en neurodermitis.

 

Solarium in de lente

  • Probaat middel tegen voorjaarsmoeheid.
  • Doet de huid zijn eigen bescherming tegen licht opbouwen.
  • Bereidt de huid voor op de zomerzon.

 

Solarium in de zomer

  • Maakt u klaar voor de vakantiezon.
  • Troost de vakantie thuisblijvers.
  • Bruint zonder zomerhitte.

 

Solarium in de herfst

  • Maakt de zomer langer.
  • Geeft een gezond en ontspannen uiterlijk.
  • Maakt u fit voor de winter.

Solarium in de winter

  • Opkikker voor uw humeur
  • Bevordert de gezondheid
  • Geeft een dynamisch-actieve uitstraling

10 TIPS VOOR VERANTWOORD ZONNEBANKEN

  • Houden aan de voor het respectievelijke huidtype aanbevolen bruiningstijd. Laat je huidtype bepalen.
  • Wanneer medicijnen ingenomen worden, de arts raadplegen vooraleer te bruinen.
  • Alvorens te bruinen, alle cosmetica van de huid verwijderen en alle sieraden uitdoen.
  • Geen zonnebeschermende producten onder de zonnebank gebruiken, enkel producten specifiek voor onder de zonnebank!
  • Bescherm je lippen met een lipstick (SPF 15).
  • Tijdens het bruinen steeds een beschermende bril dragen.
  • Bij zwangerschap raadpleeg eerst je arts.
  • Na het bruinen de huid verzorgen met een after-sun.
  • Elke huid moet geleidelijk aan UV kunnen wennen en heeft na elk zonnebad 24 uur rust nodig.
  • Jongeren beneden de 18 jaar mogen zich niet blootstellen aan UV-stralen.